- Metoda wspierająca generowanie pomysłów i rozwiązywanie rzeczywistych problemów zespołu
- Szansa na rozwój indywidualnych kompetencji
- Okazja do rozwoju umiejętności dawania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Gwarancja wzrostu jakości pracy zespołowej przy jednoczesnym wzroście bezpieczeństwa psychologicznego
Action Learning to metoda, która obejmuje pracę w małej grupie nad rzeczywistymi problemami, podejmowanie działań i uczenie się osób, zespołów i organizacji. Ustrukturyzowany proces Action Learning kładzie nacisk na równowagę pomiędzy dostarczaniem rozwiązań i rozwojem, stwarza okazję do ćwiczenia dojrzałej współpracy, korzystania z różnorodności, wymiany dobrych praktyk, pomaga budować kulturę feedbacku.
Wspólne rozwiązywanie problemów daje możliwość osobistego uczenia się i rozwoju oraz wglądu w to, jak inni osiągają różne rozwiązania. Action Learning może służyć jako narzędzie do rozwiązywania codziennych wyzwań, generowania kreatywnych pomysłów czy realizowania projektów i jednocześnie wspierać świadomy rozwój.
Action Learning ma formę krótkich sesji (0,5h – 3h), w trakcie których grupa kilku osób wspólnie pracuje nad rzeczywistymi wyzwaniami i w tym samym czasie się uczy. Grupa może pracować nad wyzwaniem jednej osoby lub problemem, który jest wspólny dla wszystkich. W każdym przypadku najpierw uczestnicy sesji wspólnie definiują sedno problemu, potem generują rozwiązania i planują działania do wdrożenia
- Action Learning jako odpowiedź na wyzwania świata VUCA i BANI
- Ćwiczenia wprowadzające do metody Action Learningu (formułowanie problemu, zadawanie właściwych pytań)
- 2 zasady Action Learningu i kluczowe role
- Jak wygląda struktura sesji Action Learningowej?
- Trening umiejętności – sesja prowadzona przez trenerkę, praca nad rzeczywistym problemem wniesionym przez uczestników i uczestniczki
- Sesja prowadzona przez kursantów/kursantki praca nad rzeczywistym problemem wniesionym przez uczestników i uczestniczki), omówienie, sesja feedbacków w grupie