Od kilku lat znajdujemy się w sytuacji napięcia, która teraz jeszcze bardziej się nasila. Do naszej codzienności dołączyła niepewność związana z wojną toczącą się za naszą wschodnią granicą, pogarszającą się sytuacją ekonomiczną (galopująca inflacja, rosnące raty kredytów, widmo recesji), kryzysem klimatycznym i innymi niepokojącymi zjawiskami.
Przed Managerami_Managerkami stoją wyzwania, związane z przewodzeniem zespołami i wspieraniem pracowników_pracownic w tym wymagającym czasie – udzielanie pomocy w obniżaniu napięcia, lęku, niepokoju i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Co nas stresuje i jak to się przekłada na nasze funkcjonowanie zawodowe?
- Jakie sygnały powinny nas zaniepokoić?
- Co może się stać, jeżeli nie zareagujemy?
- W jaki sposób zainicjować rozmowę o emocjach, aby była to sytuacja bezpieczna i wnosząca dla obu stron?
- Zasady prowadzenia rozmowy o emocjach
- Pilnowanie granic i pozostawanie w swoim obszarze kompetencji (jesteś przecież managerem_managerką, a nie psychoterapeutą czy psychiatrką)
- W jaki sposób prowadzić rozmowę z osobą, która sama zgłasza problemy emocjonalne?
- Kontenerowanie emocji
- Sygnały, których nie można zignorować oraz gdzie znaleźć profesjonalną pomoc?