Szkolenie przeznaczone jest dla branży B2B. Uwzględnia specyfikę długofalowych działań podejmowanych przez handlowców wobec ich aktualnych oraz potencjalnych Klientów_Klientek.
Celem szkolenia jest przedefiniowanie roli handlowca: ze sprzedawcy_sprzedawczyni na doradcę_doradczynię biznesowego_ą Klienta_Klientki. Przy pomocy gry strategicznej określamy zasady, na jakich powinny być oparte efektywne, długoterminowe relacje z partnerami handlowymi oraz ustalamy rangę relacji Wygrany_a – Wygrany_a we współpracy z nimi. Planujemy pierwszy kontakt z potencjalnym Klientem_Klientką i przygotowujemy się do rozmowy sprzedażowej. Ćwiczymy kolejne etapy procesu sprzedaży i wypracowujemy narzędzia sprzedażowe: przedstawianie firmy językiem korzyści Klientów_Klientek, bank pytań otwartych wzbudzających nieuświadomione potrzeby, sposób rozmowy o cenie, analizę opcji itp.
Po szkoleniu każdy_a uczestnik_czka będzie umiał_a przygotować się do wizyty handlowej i precyzyjnie zaplanować jej cel. Nauczy się zastosować sposoby osiągania celu w trakcie wizyty, natomiast po wizycie przeanalizować efekty i zaplanować dalsze kroki w pozyskaniu Klienta_Klientki. Z naszych doświadczeń wynika, że w wyniku szkolenia większość handlowców znacznie zwiększa swoją efektywność sprzedażową.